Pr1ma - cara mohon perumahan rakyat 1 Malaysia Pr1ma - cara mohon perumahan rakyat 1 Malaysia

Pr1ma - cara mohon perumahan rakyat 1 Malaysia

Oleh

Mesti korang pernah dengar pasal pr1ma kan, ala yang rumah murah kerajaan nak buat dan bagi tuh kat rakyat tuh. Ada orang panggil 1malaysia house, 1malaysia home, 1malaysia perumahan, skim perumahan rakyat 1malaysia, macam-macam lagi lah. Aku baru semak akaun aku kat pr1ma, belum siap sepenuhnya lagi, step ke -6 ( akhir ) aku belum penuhi lagih. Kalau korang pun nak apply jugak rumah pr1ma ni, silahlah ke pr1ma.my, ingat tuh pr1ma.my je, jangan pr1ma.com atau pr1ma.net, kelain plak pegi tuh. Pendaftaran di buka sepanjang masa. Kalau ada terima sms/email yang mengatakan pendaftaran pr1ma dah tutup, itu tipu. Kita daftar kat pr1ma, dapat satu akaun, lain kali pun boleh log in nak ubah maklumat yang telah diisikan, mana lah tahu pendapatan dah bertambah, bilangan anak dah bertambah, kan.

Syarat-syarat kelayakkan mohon rumah pr1ma.


  • warganegara Malaysia
  • umur 21 ke atas ( bujang atau kahwin )
  • pendapatan isu rumah ( individu atau keluarga ) rm2500 - rm7500
  • tidak memilikki lebih dari 1 hartanah ( kalau ada 2 buah rumah, tak layak )

Cara daftar rumah pr1ma



Senang je proses daftarnya, sila ke 


untuk mendaftar. Satu email akan di hantar ke email anda, sila sahkan email anda dalam masa 14 hari. Selepas email anda di sahkan, akaun anda ah aktif dan anda boleh mula isi maklumat peribadi termasuk rumah jenis apa yang anda nak pohon.Jika ada soalan, korang boleh cuba baca kat bahagian faq:


Setelah siap isi maklumat, langkah ke akhir, anda kena upload scan ic, penyata gaji dan surat2 sokongan ( jika ada ) dan juga tanda tangan borang deklarasi:


Harga rumah pr1ma dalam linkungan rm100 000 ke rm400 000.

Lokasi dan contoh rumah pr1ma


Di bandar-bandar besar seluruh negara. Contohnya di Bukit Jalil, Selangor:


Rumah pr1ma di Bukit Jalil- akan datang.


Rumah pr1ma di Kuantan - akan datang.

Lokasi-lokasi lain rumah pr1ma, anda boleh semak kat sini:


Rumah Pr1ma berdasarkan cabutan


Jadi, pohon lah rumah pr1ma nih, murah dari harga pasaran tapi anda kena duduk kat rumah ni kalau dapat. Kalau tak anda kena jual kat pr1ma balik dengan harga pr1ma lah. Rumah pr1ma ni murah dari pasaran kerana nilai tanah telah di tanggung oleh kerajaan ( aku rasa le ). Lepas 10 tahun baru boleh jual balik dengan harga pasaran sebenar.


Blog, Updated at: 6:45 PM

1 komen:

Powered by Blogger.